Top

Veelgestelde vragen

1. Op welke manier kan ik betalen?
U kunt bij ons op verschillende manieren veilig betalen via Ideal, Vooruitbetaling,
Mr. Cash, Sofort Banking, Paypal, en onder rembours
.  

Voor informatie en mogelijkheden klikt u hier: **Betalingsmogelijkheden**.

2. Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?
Wanneer uw bestelling voor 17.00 is geplaatst dan zal uw bestelling dezelfde werkdag worden verzonden. Uw bestelling zal dan ook in de meeste gevallen binnen 1-2 werkdagen bij u worden bezorgd binnen Nederland. België meestal binnen 2-3 werkdagen. Dit geldt alleen voor sieraden die bij ons op voorraad zijn.

3. Hoeveel bedragen de verzendkosten van mijn bestelling?
Binnen Europa rekenen wij geen verzendkosten. Verzenden is dus gratis!!

4. Kan ik ook artikelen retourneren of ruilen?
Wij werken volgens de wettelijke regels zoals in Nederland vastgelegd.
U kunt dan ook ten alle tijden uw bestelling, zonder opgaaf van reden, retour zenden of ruilen binnen 14 werkdagen na ontvangst, behalve wanneer een sieraad speciaal voor u besteld of op maat gemaakt wordt. Werkwijze retourneren of ruilen zie : deze link. 


5. Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Ja. Binnen Europa is dit gratis, buiten Europa gelden verzendkosten die automatisch in beeld komen zodra een bestelling gedaan wordt.

6. Kan ik mijn bestelling ook ergens op komen halen?
Momenteel is het niet mogelijk om uw bestelling op te halen. Op verzoek kunt u ook uw bestelling afhalen in Heerhugowaard, nadat wij de betaling van u hebben ontvangen.

7. Sturen jullie mijn gegevens door naar derden?
Nee, wij gebruiken uw gegevens uitsluitend voor eigen gebruik en verstrekken deze niet aan derden.

8. Hoe worden de sieraden ingepakt en verzonden?
- Elk sieraad wordt apart geleverd in een mooi sieraaddoosje.
- Bij elk sieraad doosje wordt een bijpassende geschenkenvelop geleverd.
- De gehele bestelling wordt in een witte stevige kartonnen brievenbus doos geleverd
  zonder vermelding van onze website waardoor de inhoud onbekend blijft.
- Een pakbon (dus geen factuur) wordt meegeleverd.  
  De factuur krijgt u reeds per mail toegezonden bij betaling.

9. Hoe kan ik een sieraad direct als kado laten afleveren?
Wanneer u de bestelling als cadeau direct door ons wilt versturen is dat geen probleem.
NB. Binnen Europa zijn de verzendkosten gratis, dus hoe makkelijk is het om iemand in  binnen- of buitenland op deze wijze een leuk cadeau te sturen! Wilt u de pakbon niet mee laten sturen, vermeld dit dan a.u.b. in het opmerkingenveld bij uw bestelling.

10. Wat gebeurt er als ik een bestelling niet binnen 1 week betaal?
- Wanneer u kiest voor vooruitbetaling per bank dan wordt uw bestelling en de bestelde
  artikelen één week vast gehouden. U krijgt een herinneringsmail indien de betaling na
  een week nog niet bij ons binnen is gekomen. Wordt binnen een
  week na deze herinneringsmail mail nog niet betaald dan vervalt uw bestelling
  automatisch.

 

11. Kunt u mij garanderen dat alles op voorraad is?

- Bij elk product staat duidelijk aangegeven of deze op voorraad is of niet. Mocht het tóch een keer voorkomen dat bv. door gelijktijdige bestellingen van eenzelfde artikel of grote aantallen per artikel dit artikel plotseling niet op voorraad is dan zullen wij u dit direct na uw bestelling melden per mail incl. de verwachte leverdatum. Indien u deze nieuwe voorgestelde leverdatum niet accepteert zal in overleg een alternatief artikel worden aangeboden en anders uw betaling per omgaande naar uw rekening worden teruggestort.    
- Sieraden die niet op voorraad zijn worden op de website aangeduid met:
"binnenkort weer leverbaar" of  "levertijd is 3-5 werkdagen/weken."

12. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
Ja, elke prijs die op onze site getoond wordt is inclusief BTW en  inclusief verzendkosten binnen Europa (dus geen verborgen extra kosten)!

13. Als ik een klacht heb, hoe lossen jullie dat op?
Via deze link vindt u alles onze klachtenafhandeling.

14. Heeft u ook nog andere sieradenwinkels?
Wij hebben diverse sieraden winkels onder de naam www.mooye-sieraden.nl

15. Ik heb een bestelling gedaan en nu komt IDEAL niet meer in beeld.
Het komt wel eens voor dat wanneer een bestelling gedaan wordt om één of andere reden de betalingsmogelijkheden niet meer worden getoond. U lost dit eenvoudig op door opnieuw uw bestelling in te geven en deze af te rekenen. De "oude" bestelling laten wij automatisch vervallen als wij zien dat er een identieke bestelling gedaan wordt.

16. Hoe weet ik wanneer een bestelling aan mij verzonden wordt?
Bestellingen op werkdagen voor 17.00 uur worden diezelfde dag verzonden. U krijgt vervolgens van ons een bevestigingsmail op de dag dat de zending door ons verzonden wordt. 

17. Ik wil bestellen, maar geeft problemen bij invoeren e-mailadres (reeds bestaand)
Wanneer u eerder bij ons een bestelling heeft geplaatst kunt u aan de rechterzijde op de homepage inloggen door het e-mailadres en het wachtwoord (dat u bij een eerdere bestelling heeft ontvangen) invult. Na het invullen komt u op uw persoonlijke pagina waarbij u uw vorige bestellingen kunt vind en uw adresgegevens en afleveradres staan (u hoeft deze dan niet opnieuw in te vullen). U kunt nu eenvoudig en snel bestellen.
Mocht u uw wachtwoord kwijt zijn, kunt u op de homepage inloggen door alleen uw e-mailadres in te geven en op OK te klikken waarna u aan kunt geven uw wachtwoord kwijt te zijn. U ontvangt dan direct een nieuw wachtwoord per mail en kunt de stap opnieuw uitvoeren.

18. Ik krijg een foutmelding bij het bestellen of kom niet verder.
Het gebeurt wel eens dat u een bestelling doet, maar er een foutmelding komt of dat u niet verder komt met uw bestelling of betaling. Dat kan heel veel oorzaken hebben maar lossen het direct voor u op.
1. U kunt ons bellen en wij lossen het samen op.
2. U kunt ons mailen en geeft u dan op : uw naam, adresgegevens, telefoonnummer en email adres en wat u wilt bestellen (artikelnummer en aantal). Wij maken dan de bestelling voor u in orde en sturen u een mail met betaal link. Wanneer u deze link opent komt u direct in het betaalproces en kunt u alsnog afrekenen.

19. Ik heb 2 x dezelfde bestelling geplaatst, maar wil deze maar 1 x ontvangen!
Wanneer wij dezelfde bestelling zien vlak na elkaar laten wij de oudste bestelling automatisch vervallen.

20. Ik heb er moeite om online te bestellen. Kunt u dat voor ons doen?
Geen probleem. Even bellen of mailen en wij nemen contact met u op en voeren voor u de bestelling in.